njuter av sol och värme

suntongueIdag har det varit en underbar vacker vårdag här. Passade bra att värmen kom så precis när jag  just klarat av vårstädningen. Åh,vad skönt det känns att få vara så där riktigt lat och bara njuta av sol och värme. Jag hade min syster här idag och vi satt på balkongen och njöt i fulla drag. Ingvar for iväg för att titta till båten och kollade av hur det var med isen i viken men den låg fortfarande kvar så det dröjjer nog lite till innan vi kan fara över till stugan men nu börjar vi bli  lite stressade att få komma ut till ön.
Nu ska jag göra en kycklinggryta  med paprika och oliver. Kycklingen är av märket  guldfågeln och vi får väl se om det finns glasbitar även i den??? Börjar snart tro att det är lite lurt med dessa glasbitar. Nu har det ju hittats glasbitar i både i kött- och korvprodukter och även i någon frukt. Får hoppas att de snart kan lösa mysteriet? 

Nu har jag påskpyntat med några små kycklingar på topphaeder men de flyter ju in bland påskliljorna så de är svåra att se 🙂
Önskar en riktigt fin och solig helg.
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Gokväll Sylvia!
    Är inne vid datorn en stund innan Så ska det låta:-).

    Så härligt det låter med sol och varmt, vi har haft det riktigt kallt och disigt här idag, men imorgon sägs värmen och solen komma tillbaka.

    Idag har jag plockat fram mina små påsksaker, inte så många, men lite påskaktigt vill man ju ha det. William barnbarnet var här och flyttade om, tyckte inte att farmor placerat sakerna på rätt plats:-). Så nu kommer vi att flytta sakerna fram och tillbaka jag och William tills Påsken är över:-).

    Ha det så gott!
    Kram
    Berit

    Svara
  2. Hej Sylvia
    Tack rara du för din kommentar om mitt EFIT för ett par veckor sedan.

    Här i Köping har vi också underbart väder så jag och två av mina barn ska ta en tur med kameran och leta efter vårtecken.

    Kram Maria

    Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Visst ser man dina söta kycklingar där i headern. Klart man vill ha lite påsk på hemsidan och bloggen också.

    Jag förstår att ni är ivriga att få komma ut till stugan, men fortsätter vårvädret så går det väl snart. Här har det varit helt fantastiskt vackert, men det är visst lite sämre att vänta till påskhelgen. April är en lite lurig månad!

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Ingrid

    Svara
  4. Trist det här med glasbitar i maten. Hoppas allt kommer att klaras upp.
    Härligt vårtecken att ta fram påskpynt.
    Ha de gott så länge.
    *** Kram Inga-Lill ***

    Svara
  5. Hoppas att kycklingen smakade bra och var utan glasbitar. Jämmer o elände detta med glas i maten, kan ju drabba någon riktigt illa. Kan inte för mitt liv begripa hur sjutton någon lyckas få dit glasbitarna…?
    De små kycklingarna är så fina så liksom din påskgåva.
    Förstår att ni längtar ut till ön, men ännu så länge är det ju väldigt kallt, särskilt om natten. Hoppas på en solig påskhelg med tanke på alla som är lediga fr. jobbet.
    I dag var det bilkö här utanför på min lilla gata och det visade sig att macken hade gratis bensin….kön var låååång. Avgaserna sprutade glatt in i köket och på fönster för inte kan man stänga av motorn när man sitter i kö någon timma eller så. Nu får vi en 7- elevenbutik så det var ju bra reklam i alla fall. Men lite grinig blev jag allt när jag såg flera taxibilar som var ute efter gratis bensin…tror inte det blir avdrag om man åker med någon av de bilarna?
    Ha det gott!
    Kramen, Agneta

    Svara
  6. Jag har ätit kycklingryta ikväll, Ica har tagit bort kyckling men coop har den kvar i sina hyllor .
    Jag kommer inte att sluta äta den i alla fall.

    Svara
  7. Fin Påskheader du gjort, just den biten är jag lite avis på, du behöver inte lägga in den gång på gång. Men jag ids inte flytta igen.
    Ja ang. Eu direktivet om aprliskämt, jo det var ett skämt -:)
    Nu har väl Mälaren sköljt hos er med så ni kommer ut till stugan i Påsk? Förstår att ni längtar, våren ska ju upplevas på landet liksom. Glad Påsk på dig och hoppas ni får en riktigt fin helg!

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

