utmaning

Ulla-Britt  har utmanat mig, en Middagsutmaning, den går ut på att man ska ordna en fiktiv middag á la Gokväll.  

Vi befinner oss på ön utanför stugan  med utsikt över Mälaren. Röd rutig duk och en bukett vilda blommor på bordet. Dukat med vitt porslin och 50-tals glas.

 Förrätt: Smörstekt aborrefilé med färsk potatis, inlagd färsk gurka och en sås på creme frech, hackad röd lök och hackad äpple.
Efterrätt:  Mandelflarn med glass och färska skogshallon. 
Dessa blir mina fyra gäster och jag tror det blir en lyckad kväll.

1.  Min älskade ”gube”som gör att livet är så gott att leva. Det är han som fiskat och filéat abborren.

2.Viveca Lärn En underbar journalist och författare. Hennes romaner om Saltön, bl.a. Tror hon förgyller stämningen med sin naturliga väsen.

 3.Rod Stewart gillar jag och har alltid haft rykte om sig att vara en “man for the ladies”och en av mina favoritlåtar är Sailing .

 4.Astrid Lindgren beundrar henne som författare och människa.

 Jag frågar dessa nätvänner om de vill haka på, det är absolut inget tvång men det vore roligt att se vad ni hittar på för skoj.

Inga-Lill, Kerstin, Berith. Grafikbettan

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Tack för utmaningen, det här har jag tänkt på många gånger vilka gäster jag skulle ha. Det är sååå svårt, jag vill ha så många.
    Men nu är bordet dukat hos mig i alla fall.

    Du hade god mat, jag gillar abborre. Det påminner mig om sommar.

    Ha en fortsatt skön söndag.
    *** Kram Inga-Lill ***

    Svara
  2. God mat och ett underbart sällskap vid bordet. Vem gillar inte ”I am sailing” med ”Roddan” som fortfarande är i form. Undrar om inte han o Viveca blir goda vänner. Blir säkert en o annan flirt mellan de båda:-))
    Kramis, Agneta

    Svara
  3. Vilken härlig middag du bjuder på. Aborre som är så gott!! Sonen hade med sig flera paket med aborrefilé sist han vår på Åland och de var hur läckra som helst.

    Ha det gott! Kram Ingrid

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

