fågelsång…..

Nu tror jag vi har våren här!Vi har haft en härligt solig dag  men lite kalla nordvindar var det allt. Jag satte fart med att städa balkongen imorse och det var fasen vad lortigt det blir och det blir förståss inte bättre av att vara bosatt i en stad. Solen värmde riktigt gott när vi tog en eftermiddagsfika där och nu börjar småfåglarna kvittra så smått i träd och buskar. Koltrasten var riktigt i sitt esse en stund. Vi börjar längta till stugan nu men isen ligger ännu tjock i viken så det dröjer ett tag till innan vi kan ta oss över till ön.
Nu blir det inte så mycket mer att skriva om ikväll för nu är det dags  att titta på det danska familjedramat Sommer i SVT…spännande !

Ha en fin kväll/Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Ännu har jag inte hört koltrasten, men häromdagen hörde och såg jag lärkan.

    Sommer ser jag också, den är såååååååå bra!

    Ha en fin helg! /Kram Ingrid

    Svara
  2. Hejsan igen …
    Va snällt av dig att jag får vara bland dina bloggvänner.
    Jag har länkat till dig också.
    Ha en trevlig kväll
    *** Kram Inga-Lill ***

    Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Visst är det trevlig tid vi går till mötes nu.Jag älskar att höra fågelkvitter man blir på bra humör.
    Jag har också städat lite på altanen och det behövdes verkligen.Ännu har jag inte hunnit sitta där och fika men det dröjer nog inte så länge.
    Trevlig helg kram U-B

    Svara
  4. Här ligger snön vit och fin på backen och jag fullkomligt njuter av att få se allas försmak på våren överallt.. Jag vill ha bort snön och få lite vårkänslor jag också…..
    KRAM och må väl i vårsolen, trots att den inte hunnit med att smälta bort vår snö här i Ljusdal/Hälsingland

    Svara
  5. Hej vännen min!

    Självklart lyssnar jag på en syster 🙂 Å lovar dyrt å heligt att jag ska ta det lugnare när jag bär på baciller.

    Hoppas att du har det bra & jag beundrar verkligen alla fina foton du satt in här. Samt din vackra ring. Silver är skam inte lätt att ta bilder på. Men prova att sätta den emot en mörkare bakgrund. Så kanske det går lite lättare.

    Önskar dig med dessa rader en fortsatt fin helg!
    Kramen den kommer här 🙂
    /Bettan

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

