biff med lök…..

11Nu är det fredag  igen och det har varit städning av golv och toaletter och putsning här och där och på något sett gillar jag att fejja när jag väl kommer igång. Efter att detta var avklarat blev det en kort promenad till Ringens centrum och en liten bukett tulpaner kände jag för, det blir liksom lite mer helgkänsla med några blommor att sätta på bordet .

biff1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Till middag blev det biff med lök och en liten klick vitlöksmör till. Det är  en favoriträtt sedan många år tillbaka. Den här ryggbiffen var faktiskt  en julklapp från vår son Magnus som ofta kommer med roliga överraskningar och nu tänkte vi prova en bit av den och jag måste säga att den var över förväntan…. så mör och helt perfekt och till det blev det ett glas rött förståss. Nu blir det kaffe  framför TV och senare ska vi väl titta på Let´s Dance.
Måste också berätta att min ametist  har kommit och jag är så nöjd med den.
Önskar en Trevlig  helg.
Kram.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Grattis till att du fick en fin ametist 🙂
    Men så gott det ser ut med biffen och alla nyttiga grönsaker till. Visst är det väl fint med en liten bukett blommor till helgen.
    Det var vanlig hemma när jag var barn att mamma alltid köpte en liten blomma på fredag och en kvart kaffe också, icke att förglömma. På den tiden maldes bönorna i speceriaffären till min enorma förtjusning. Det var tider det:-))
    Trevlig helg!
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Hejsan Sylvia!
    Biff med lök ja det ser verkligen gott ut,det är en rätt som jag gillar också.
    Städning kan ju faktiskt vara kul när man kommer igång.
    Det bästa är när det är klart och luktar gott.
    Har man sedan lite blommor att sätta på bordet känns det ännu bättre.
    Du är välkommen till min sida för det finns något åt dig där.
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram U-B

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

