IT-kafét….

computer44Några har undrat över IT-kafét!
”IT-kafét-Kanelbullen” är i första hand till för seniorer 55+. Det är SeniorNet- Södermalmsklubben som ansvarar för kafét. Jag brukar vara där 2 -3 dagar i månaden och det är helt ideellt och man hjälper till och förklarar hur det går till att surfa, maila mm.  Här nedan finns länken där du kan läsa om var vi finns och vad klubben har att bjuda på i kurser och föreläsningar. Du behöver inte vara medlem i klubben för att besöka kafét.

http://www.seniornet.se/klubbSto/Sodermalm/Kanelbullen/

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Det måste vara roligt och meningsfullt att få dela med sig av sina kunskaper till andra. På pensionärsföreningen som vi var på i lördags pratades det om en kurs i användningen av mobiltelefonen. Det var många som inte visste hur man gör när man sms-ar till exempel.

    Ha en fin helg Sylvia! Kram

    Svara
  2. Men va bra! Det låter ju verkligen toppen med IT-kafè..
    Det skulle verkligen finnas överallt..
    Ha ha ja mobiltelefonen ja… mmmm törs knappt röra den eftersom jag blir nästan lite smått galen när jag inte förstår mig på den. Jag har dock blivit en baddare på att skicka sms och skriver fortare än vår dotter trots att hon använder sig av T9.. Något som gör att man börjar skriva ett ord, så söker den fram automatiskt ett ord .. Men jag tycker det är lättare att skriva bokstav för bokstav.
    Jag är väl lite gammal-modig utav mig.
    Nu ska jag gå in och kika på länken till Kanelbullens sida.
    Kram…

    Svara
  3. Hejsan Sylvia,tittar in till dig en stund för att se hur du har det.Trevlig helg önskar jag dig.
    Kram U-B

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

