auktion…..

Nu är jag hemma efter en härlig promenad i solen. Igår var det Efitdag  och nu är bilderna äntligen uppdaterade.Välkommen och titta in.

I kväll blir det spännande för jag har budat på en Ametist-sten  på auktion på Tradera. Det finns så vackra ädelstenar i alla storlekar och man kan få dem till bra priser. Denna stenen är en naturlig grön ametist se nedan. Jag  har letat länge efter en grön sten som infattning till en silverring som jag jobbar med på smidet och nu hittade jag en på Tradera. Mitt bud ligger på 200:-kr just nu och det tycker jag är ett bra pris. Det är drygt 3 timmar kvar…så vi får se om den blir min. Tittar in lite senare i kväll och berättar hur det blev?
Kram
ametist1

 

 

 

 

 

 

 

 

ametist3

 

 

 

 

 

 

 

 

NU ÄR AUKTIONEN SLUT !!!!!

Hiiippi…..Mitt bud gick hem och jag fick den lilla ametisten. Fick den för 200:-kr sedan tillkommer omkostnader för frakt 65:-kr.  Nu tar det 7-10 dagar innan den är i mina händer…..Får vi hoppas ?

Betalningen gör jag via Payson= garantibetalning  på nätet som är säkert både för köpare och säljare och är en gratis tjänst och man slipper lämna ut känsliga uppgifter.

Ha en skön vecka. Kram /Sylvia

6 thoughts on “auktion…..

  1. Grattis gumz till vinsten av din vackra sten.
    Ser fram emot att få se den färdiga ringen seda också 🙂
    Kikar nu bara in i all hast, för att tacka för dina hälsningar inne hos lilla mig.

    Önskar dig en fin kommande vecka.
    Kramis Bettan

  2. Vad roligt att du fick vad du ville ha.
    Jag har aldrig varit in på Tradera men det börjar nog bli dax för det då jag verkar var den enda i Sverige kvar som inte lagt bud på Tradera.

    Ha det så gott, mvh Maria

  3. Grattis till ametisten! En helt underbar sten med vackraste färgen som finns…grönt!! Min absoluta favorit men har för mig att dom är väldans dyra. Letade efter en ring med grön sten, men priset fick mig att nästan svimma av, så jag hoppas att din inköpta sten håller god kvalité. Skall bli väldigt spännande att få se slutresultatet.
    Kram, Agneta

  4. Hej igen!
    Den gröna stenen som jag vill ha och kikade på hos en juvelerare är Smaragd…hade glömt bort namnet i hastigheten.
    Och visst, den är tokdyr, men just nu hittade jag en sida : ridderborg.se
    där dom säljer ädelstenar av alla de slag och såg att det finns en liten rackare för några hundralappar, men under 1 CT ( karat, antar jag)
    Mums…en sådan vill jag ha. Ringar finns här gott om att sätta den i:-))
    Ska kika lite bättre på den sidan senare då där finns mängder med vackra stenar av varierande kvalité
    Tänk att minnet är så dåligt när det gäller vackert som smaragder…suck!
    Kramen

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

