se det snöar……

snowNu får jag väl snabbt ändra mig här ….inte blev det något vidare med ”vårtecken” som jag skrev om i förra inlägget. Idag har vi  full vinter här och det har snöat och blåst hela dagen. Så det  blev att ha en innesittardag  och det var riktigt mysigt. Har lagt över en massa bilder på CDR-skivor från datorn  och rensat bort en massa skräp. Det blir ju en hel del som tar plats.

Försökt få min syster att bli mer dataintresserad och det kommer mer och mer. Maila och surfa går bra men sedan börjar det bli trögt. Jag tycker det är jättekul att hon äntligen försöker men det sitter långt inne. Hon har  just fått en nyare dator av sina ungar så nu funkar allt mycket bättre och då blir det ju genast lite roligare. Har försökt få henne att komma till IT-kafét de dagar jag är där men det vill hon inte? Det är klart, det blir en timmes åktid med buss fram och åter och det gillar hon inte.
Nu är det dags för kvällskaffet säger gubben och då är det bäst att jag sätter punkt här.
Önskar alla en skön vecka / Kram Sylvia.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Samma här, snö i massor i går, o i dag slask.
    Kul att din syrra lärt sig maila o surfa, kommer man långt med. Förstår att du vill få henne till att bli bloggare?? Men den där bussresan låter inget kul alls så hon får väl lära sig via Nätet som de flesta av oss har gjort.
    Tack för dina rader i min gästis. Även jag såg Janne Josefsson´s Debatt, som alltid, och fick plötsligt en he*vetes-klåda över hela kroppen och fick ta en allergitablett!!
    Berodde på ilska mot F-kassan/regeringen som vill att döende människor skall jobba.
    Undrar just vem som är sjukast?

    Jag fick också en ”släng” av ”regeringsåkomman” d.v.s. ”utanförskap”, per brev för några dagar sedan, där det står att jag är välkommen att börja jobba, om än aldrig så lite….jodå, det är sant.
    Fyller 64 på söndag, så det var ju lämpligt med ett sådant erbjudande, trots svårigheter att hålla livhanken uppe.
    Det står att även ideellt arbete går bra, och jag får behålla min sjukpension även om jag tjänar en liten slant…..men bara en liten sådan!
    Ack ja Sylvia, vad säga?
    Dags att ta ett allergipiller bara vid tanken….

    Kram på dig vännen och be ”gubben” ge mig en kopp kaffe också när han ändå är i farten så känner jag mig lyxig till max 🙂
    Är ju van vid att fixa allt själv.
    /Agneta med erfarenhet….

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

