vad jag gjort idag……..

next_signTack alla för gulliga kommentarer på min årsdag. Nu har ett år gått till ända igen. Ju äldre man blir dess då fortare går det…ja,det är verkligen sant. Det roliga med årsdagen är att det ytterligare blir ett tillfälle till att samla barn och barnbarn och kanske släkt och vänner.

Idag har jag varit på smidet och jobbat lite, missade förra veckan på grund av förkylningen. Får se om jag får till något denna termin?

Nu har jag äntligen lärt mig att få upp en bild i sidmallen på bloggen. Var inne på forum i WordPress och det var många som hade samma fråga. Hittade ett html -script som funkade till slut.
Nu ska jag bänka mig framför TV och titta på  ”Antikrundan” ett toppen- program som är helt i min smak 🙂  Ha en fin kväll!
Kram /Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Visst är det lite av charmen med det här bloggande och hemsidesnickrandet, att man hela tiden får lära sig nya saker?

    Tack för din kommentar hos mig och ha en riktigt fin helg och en trevlig Alla Hjärtans Dag!

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Även jag är stormförtjust i allt vad antikviteter heter så Antikrundan är en pärla. Men jag saknar en auktion i samband med värdering av föremålen.

    Nu ska jag tipsa dig om ett ännu bättre program.
    Det är TV4+ som visar Dickinsons auktionsklipp på söndagar 13.20 – 14.20. Serien har gått ett bra tag nu, så det blir del 18 nu på söndag.

    Där får man också råd av experter men dom lägger även ett bud på föremålet. Tackar man nej så går dom vidare till auktion och den får man också se och resultatet kommer ju direkt. Urkul.

    I söndags var det en dam som köpt en porslinskanna på loppis för 3 pund och antikexperten var villig att köpa den för c:a 40 pund men den gick på auktionen för flera hundra pund….kommer inte ihåg exakt men tror att det var runt 600 pund….häpp! Pundet står väl i c:a SEK 12.
    England är ett riktigt ”Antikvitetsland”.

    Duktig är du som fixat in bild i sidmallen. Låter lite krångligt. Som när jag gjorde min första Indexsida för hand i HTML-koder och den är kvar än i dag. Krångligt men roligt var det.
    Nu har jag blivit lat och öppnar Indexsidan i FrontPage men alltid bra att kunna lite HTML. Använder jag faktiskt ibland när jag behöver göra någon liten ändring.

    Skall bli väldigt spännande att se vad du gör för smycke denna gången.

    Kram, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

