tillbaka…..

computer711

 
Hejsan!
Nu är jag tillbaka efter mycket strul med datorn. Det har tagit över en vecka för att få ordning på burken. Allt började med att jag skulle uppdatera min licens på virusprogrammet. Efter det blev det en  massa strul som jag tror nu äntligen ska vara avklarat.

Sedan åkte jag på en dunderförkylning  med hög feber och ont i kroppen. Jag tappade helt lusten för datorn efter allt krångel men nu verkar det ha blivit en vändning för mig tror jag. Nu ska jag ta en liten bloggrunda och se på allt nytt som jag missat.

Igår kväll  tittade vi på Melodifestivalen. Nya regler och en  internationell jury som röstade var ju också något nytt. Det var lite svårt att hänga med i allt röstande tycker jag. I en undersökning på aftonbladet ansåg 82 procent av svenska folket att duellerna förstörde folkfesten. Och över hälften ger programmet som helhet lägsta betyg och jag håller nog med om detta. Jag hade inte heller någon speciell favorit. Får se om programmet är något att se i fortsättningen. Tummen ner än så länge?
Kram Sylvia.

3 thoughts on “tillbaka…..

  1. Jag håller med! Inga låtar som fastnade, och Petra tramsade mera än nödvändigt.
    Ska det vara ett seriöst program eller en Stå upp komedi?

    Undrar om det blir andra programledare nästa gång så jag slipper reta mig på henne?

  2. Hejsan vännen!

    Så skönt att höra från dig…blev lite orolig, faktiskt. Flunsa är inte att leka med när åldern börjar göra sig påmind. Tur att det värsta är över för din del. Man blir allt lite mör numera av ”flunsorna”. Någon spruta har jag inte tagit i år, mådde pest förra året av den, så det får vara. Sjuk kan man ju bli i alla fall, fast inte så allvarligt.

    Men strul med datorn är jämmer o elände och det är skönt att läsa att du äntligen fått ordning på allt igen.
    Jag har problem bl.a. med Win. Defender som verkar funka när det vill. Får väl ta tag i det när ork o lust infinner sig.

    Håller helt med dig, tummen ner här också för Melodifestivalen. Ett evigt röstande och man kan bli av med en hel del slantar om man skall hänga med i allt.
    Tummen ner för den s.k. sången också. Jösses, är det vad Sverige kan åstadkomma i sång/musik ja då ligger vi illa till. Vedervärdigt! Hoppas det blir bättre framöver….
    Men Alcazar som gick direkt till Globen, visade i alla fall på ett proffsigt framträdande och låten verkar vara ok. internationellt sett och med ungdomliga öron och minimal kunskap om musik :-))
    Nattiskramar fr. Agneta

  3. Hejsan Sylvia!

    Så skönt att du fått ordning på din dator igen. Visst är det hemskt när de krånglar.

    Tack så hemskt mycket för din kommentar hos mig, jag blev så glad att höra ifrån dig.

    Du har ett par små bevis på min uppskattning på min blogg idag. Välj själv eller avstå det är helt frivilligt!

    Kram Ingrid

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

