händer inte mycket…….

Här händer det inte mycket  och jag har inte gjort något över det vanliga. Igår var ju en historisk dag när Barack Obama svors in som USA:s nye president och jag var så spänd på hans direktsända invigningstal men det var ju svårt att hänga med eftersom det inte var textat och min engelska är inte vad den borde. Nu har jag läst talet i DN och jag tror att alla världens ledare och folk i allmänhet  känner  glädje över att det har blivit ett skifte i Vita huset. Kanske det kan bli  en mer fredlig och lite mjukare anda mellan världens länder nu. Vi får innerligt hoppas på de?

Just nu  sitter jag på IT-kafét och ska stänga igen för dagen. Det har varit många trevliga kunder här och jag känner faktiskt att vi som stödpersoner gör lite nytta och samtidigt får man höra ett och annat nytt från IT-fronten.

Idag har Agneta namnsdag……GRATTIS ! 00343

One thought on “händer inte mycket…….

  1. Även jag yssnade till Obamas tal och även kommentarerna senare av Göran Rosenberg så att jag fick en bra svensk översättning 🙂

    Inga större överraskningar sa han, men det första talet brukar visst vara neutralt. Klart man hoppas att han har styrkan att få med sig militären, som har makten, så att det kan bli slut på dessa eviga krig som bara har förlorare.

    Låter som du har det riktigt mysigt på ditt IT-kaffé och visst är det väl en härlig känsla när man kan hjälpa någon.

    Namnsdag ja, sådant är inget jag firar och glömmer därmed bort vilken dag det är.
    Men i många länder, katolska, är namnsdagen viktigare än födelsedagen. Den firas ordentligt.

    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

