trött på vintern……

Idag har det varit tyst här hemma  och grått och tråkigt var det också utomhus. Börjar att längta till våren men det är väl i tidigaste laget.
Den stora klara månen som skulle finnas på himlavalvet i går natt var svår att se. Det var alldeles för mycket moln som var i vägen här. Det blir att vänta till nästa år.

essen9Recept på  ugnspannkaka med äpple om någon vill ha.

 

Pannkakssmet  för fyra pers.
2 ½ dl mjöl
6 dl mjölk
1 tsk salt
3 st ägg
………………….
2-3 äpplen

Kärna ur äpplena men skalen ska vara kvar. 
Skär dem i små tärningar och bryn dem en aning i stekpanna med lite smör.
Dofta över kanel och strösocker efter behag.
Häll pannkakssmeten i smörad långpanna  och fördela äpplebitarna  över smeten.  
Grädda i ugn ca 25-30 min  i  225 gr.

Smaklig måltid.

2 thoughts on “trött på vintern……

  1. Visst längtar man efter våren, jag är så trött på de här gråa och dystra dagarna.

    Din äppelpannkaka ska jag prova, tack för receptet!

    Kram Ingrid

  2. Hejsan Sylvia!
    Ja nu är man lite trött på vintern men jag har slängt ut julen och ser fram emot våren nu.
    Tack för pannkaksrecptet det ska jag prova.
    Kram U-B

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

