långpromenad

Igår tittade jag på matprogrammet Spanien runt med Gwyneth Paltow men jag tröttnade snart. Tycker som en bloggvän skrev, för mycket prat och för lite mat. Övergick till kanal 5 för att hoppa in på filmen Vit Oleander som jag visserligen har sett tidigare men är en som jag tycker väldigt stark och ruskigt bra film som handlar om flickan Astrid vars mor är konstnär som blir dömd för mord. Astrid hamnar i olika fosterhem och får tampas med droger och elände men ändå håller kontakten med modern som spelas av Mishelle Pfeiffer.

70Idag tog vi en lång promenad ner till Kungsträdgården för att titta på en utställning  ”Modernt svenskt silver” där bland annat svenska   silversmeder  ställer ut sina alster  men oturligt nog öppnar den inte förrän på lördag…. felskrivet i tidningen!!  Vi fick i allafall  en riktigt härlig långpromenad.

Till middag blev det ärtsoppa och ugnspannkaka  med äpple och kanel till efterrätt. Höll på att glömma pannkakan i ugnen som blev något bränd i kanten…ja, ja, så kan det gå….

pannkis

4 thoughts on “långpromenad

  1. Hejsan Sylvia!
    Jag tittade också på matprogrammet en stund.
    Hoppas du kan se utställningen med silver senare då.
    Promenad är ju aldrig fel så jag förmodar det blev en härlig dag ändå.
    Ärtsoppa är en av mina favoriträtter men ugnspannkaka var det länge sedan jag gjorde det blir mest tunnpannkaka.
    Den ser ju väldigt god ut man blir ju sugen på att göra det någon dag.
    Trevlig helg kramisar U-B

  2. Nu har jag ändrat länken hos mig till din nya Blogg.
    Den där pannkakan ser mycket läcker ut, att lägga äpple och kanel i en pannkaka var nåt nytt, mums.
    Filmen var nog spännande, har inte 5:an just nu, vi har bara fåtal kanaler, funderar på vad vi ska satsa på i framtiden. Boxer har funkat så dåligt i stugan.
    Framtiden får visa.
    Ha en fin helg

  3. Äpple och kanel i ugnspannkakan det hade min svärmor också, det hade jag totalt glömt bort. Det är ju jättegott, tack för tipset!
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

  4. Vad duktig du är som fixar med mat som du gör. För det tar väl lite tid att göra? Men jösses vad gott det ser ut och med både äpple och kanel 🙂 Det vattnas i munnen…
    Har inte ätit ugnspannkaka sedan jag var barn och aldrig med äpple.
    Har du receptet tillgängligt någon stans på hemsidan kanske??
    Lite brända kanter…tja, vad gör väl det?? Dom går ju att skära bort, inte hela världen.

    Hoppas verkligen att du komer iväg till silverutställningen på rätt dag o tid! Tidningarna kan man tydligen inte lita till alls.

    På tal som silver så såg jag Antikrundan på TV som jag gillar skarpt, men det bästa är nästan fortsättningen direkt efteråt på Kunskapskanalen där man får väldigt bra information om vår kultur. Fina föremål visades ju upp fr. 1920-talet. En glömd epok, dessvärre.

    Trevig helg!
    Kramen, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

