Åter på banan

I’m so happy.  Idag hämtade jag min laptop som varit inlämnad efter åskkraschen. Det var nätverkskortet som hade pajat. En hel del bilder försvann men annars har jag inte så mycket program installerat förutom Paint Shop 8 som jag får försöka installera om.  Nu funkar den igen och glad är jag.  Kalaset gick på 600:-kronor och nu är det jag som ska skärpa mig och drar ur alla kontakter och sladdar vid åskväder och detta  är extra viktigt i stugan där det inte finns åskledare.

Idag har vi strålande sol och 25+. Gubben for snabbt  tillbaka till ön igen men jag stannar i stan några dagar. Har massor av smutstvätt på gång som vanligt och turligt nog  fanns det en tid i tvättstugan.  I morgon ska jag till frissan och klippa mig och efter det ska jag träffa min syster. Hon har inte varit ute hos oss på ön i sommar på grund av allt regnande men sommaren är ju inte riktigt slut ännu :-)

Ingvar var en sväng till biblioteket och lånade några böcker att ta med till stugan och lyckades få  tag i  ” En sannolik historia”  av Karin Alvtegen som jag har väntat på. Har läst några av hennes tidigare böcker/ tips från Ingrids bokhylla/  en författare som jag gillar.

Nu ska jag ner till tvättstugan och hämta upp tvätten och stryka några blusar och skjortor och senare ikväll ska jag ta en bloggrunda och läsa ikapp hos mina bloggvänner.

Må så gott alla och sommarkramar från mig!

Sylvia.

Om Sylvia

Mina tankar i min vardag!
Det här inlägget postades i min vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Åter på banan

  1. Agneta skriver:

    Hejsan, Sylvia!

    Vilken tur du hade, bara 600:- och nästan inget förstört :-) Så ska en slipsten dras ;-)
    Det får mig att tänka på att säkerhetskopiera bilder och annat, är urusel på det. Jäkla trist är det att kopiera stup i kvarten.
    Här har vi kallt, mörker och regn, som vanligt denna sommar. Hela stan låg ju under vatten i lördags och det var totalkaos.
    Så härligt att gå till frissan, känner man sig som en ny människa.
    På tal om böcker har jag hittat en liten pärla som jag börjat på och fortsätter den i samma stil blir det bra.
    Ha det så gott! Varm kram, Agneta

    • Sylvia skriver:

      Ja, jag får inte klaga på priset. Jag lämnade in datorn där jag köpte den och killen var så hjälpsam och fixade en del uppdateringar åt mig. Nu har jag inte så mycket installerat på den och bilderna som försvann kan jag leva med. Mina album har jag på Window SkyDrive och allt det finna kvar. Nu måste jag titta in till dig och din lilla pärla.
      Ha det gott och tack för goa kommentarer vännen. / Kramen

  2. Meggie skriver:

    Välkommen ut i cyberrymden igen! Skönt att problemet gick att åtgärda. Det gäller att komma ihåg det där med att dra urkontakter till dator och TV så fort man går hemifrån, vi har heller inte någon åskledare i stugan.

    Må så gott och njut av att sommaren kanske ändå har kommit till sist.

    Kram Meggan

    • Sylvia skriver:

      Hejsan Meggan!
      Är så glad att det fixade sig med min laptop. Det har varit lite tomt i stugan utan den. Mobilblogga är inte min grej alls.Nu måste jag skärpa mig med sladdar och kontakter när åskan går ;-) Hoppas solen skiner hos er och ni får njuta av ert kära sommarparadis. / Kramar

  3. Ingrid skriver:

    Hejsan Sylvia!
    Så kul att du är på G igen. Det där med säkerhetskopiering är jag slarvig med, men jag har en hel del både dokument och bilder i ”molnet”. Men själva fotomappen ska jag faktiskt ta och göra en säkerhetskopia av. Det skulle vara trista att förlora dem.

    Jag pratade med min syster på Lidingö och hon berättade att det var jättefint väder. Här är det sämre idag, men just nu är solen framme i alla fall och det är trots att hyfsat varmt.

    Varm kram, Ingrid

    • Sylvia skriver:

      Samma här, jag utnyttjar ” molnet”. Jag borde bli bättre med säkerhetskopieringen men det blir liksom inte av, Ska nog försöka ta tag i det. Såg på sollistan att Visby ligger bra till som vanligt. Visst har vi haft en del fina dagar här också. Bara man slapp denna förbaskade åskan ;- ) kramen

  4. Inger Maryissa skriver:

    kan tänka mig det är toppen att ha fått tillbaka laptoppen
    Jo, åska kan verkligen ställa till det..
    här har det också varit skönt sommarväder några dagar och hoppas det stannar ett bra tag till
    Ha det så gott själv. Kram

    • Sylvia skriver:

      Är så glad att det gick att få ordning på min laptop. Det är roligt att kunna hänga med på bloggarna även i stugan. Nu ska jag försöka installera mitt Paint Shop också. Det är ett program jag gillar. Må så gott vännen / kram

  5. Underbart att du är tillbaks. Å det var ju ett ok pris för att få hem den igen.
    Hoppas att ni ska få fortsatt fint väder å att din syster kommer på besök=).
    Kram på dig vännen

    • Sylvia skriver:

      Blev så glad att det gick att fixa och till ett kalaspris. Jag saknade verkligen min laptop i stugan. Hoppas det ska bli lite mer stabilt väder framöver och vi kan få slippa detta regnande stup i ett.
      Kram tillbaka vännen!

  6. elisabet skriver:

    Perfekt att ha dom flesta bildern i cyberrymden. Och 600:- det var ju billigt tycker jag

  7. Annkila skriver:

    Rackarns åskväder! Det blev ju inte så dyrt med lagningen men nu får du inte glömma dra ur sladden :-)
    Vi är just nu hemma för att tvätta upp veckans smutstvätt sen åker vi tillbaka till stugan. Trivs förträffligt :-)
    Önskar dig en fortsatt skön sommar och som du säger…den är ju inte slut ännu ;-)
    Kram Annkila

    • Sylvia skriver:

      Idag har vi haft en härlig sommardag och jag har just tagit ett kvällsdopp. Helt underbart med +20 gradigt vatten men straxt innan kom det en liten skur men vi slapp åskan denna gången.
      Ha det så härligt i stugan och en fortsatt fin sommar :-)
      Kramis

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

