Höstpromenad….

Igår tittade vi på Skavlan. Där den spiondömde Arne Treholt, den amerikanska författaren Erica Jong som skrev  (Rädd att flyga, 1975) som vi väl alla minns  för sin raka skildring av kvinnors sexualitet.” var några av gästerna.  Det blev en riktigt intressant kväll.

Idag har det varit en riktigt fin och varm höstdag. Kanske inte så soligt men varmt 18+ mitt på dagen. Min syster och jag gick en promenad i sakta mak  genom Vitabergen och lite runt Södermalm. Idag hade jag med kameran så det blev några bilder.

 

 

Middagen är förberedd som nu ska in i ugnen. Det blir paprikafylld köttfärs med potatismos och sallad och ett glas rött till,  som vi ska avnjuta tillsammans med käre maken som är på ön för att lägga upp båten men är nu på väg hem.

. IMGP0361

Önskar en trevlig lördagskväll!
Kram.

Om Sylvia

Mina tankar i min vardag!
Det här inlägget postades i min vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Höstpromenad….

  1. Annette skriver:

    Åh, Erica Jong var otroligt kul att se, jag ser ibland rader ur hennes bok framför mig, även efter dryga 30 år!
    Gillar Skavlans program för det mesta och denna säsongsbörjan lovar gott.
    Ha en skön söndag.
    Kram,
    Annette

  2. elisabeth skriver:

    Njuter av bilderna från Vita-BergsParken, den rundan skulle jag vilja ta :-) Gott verkar det med köttfärsfyllda paprikor, blir aldrig av att jag gör sådana. Förstår maken njuter av fina höstdagar nu, tycker vi haft en toppenhöst, och den kanske inte är slut ännu…..
    hälsn elisabeth

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

