Nationaldagen

Dagen har varit strålande. Vi stannade kvar på ön. Visst är det festligt att vara i stan också en sådan här dag men det blev inte av. Det är så fint och vackert i naturen här och vi firade Nationaldagen i stan förra året. Vi tog en cykeltur runt ön och så plockade vi en bukett liljekonvaljer. Hälsade på hos några grannar på vägen hem och på en kopp kaffe. Nu åker vi hem till stan i morgon. Det är dags för tvättstugan och titta till det lite. Kolla post och lite annat smått och gott. Nu har vi just tittat på TV på ”Nationaldagen från Skansen” och så jätteroligt för Viktoria att äntligen få ha Daniel vid sin sida.

Så är det Efitdag idag och den här gången blev det av att vara med. Nu ska jag försöka uppdatera  mina bilder och vill du se hur dagen varit så  kan du titta in HÄR

Kram Sylvia

Om Sylvia

Mina tankar i min vardag!
Det här inlägget postades i min vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nationaldagen

  1. Agneta skriver:

    Hej!
    Även om det är fint väder så behövs ju en del göras i stan också. Tur att det inte är så långt att åka.
    Jag såg också firandet på Skansen, men var fanns Madeleine? Jag var inte med fr. början av sändningen då dom kanske sa något om henne?

    Så fint du har det med liljekonvaljer, på vacker duk, dessutom :-)

    Men vart har din foton fr. förra inlägget här tagit vägen? Har det börjat strula med bloggen?
    Jag kämpar på, med min dator som inte är bra, men ska ta tag i det nästa vecka.
    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

    • Sylvia skriver:

      Hoppas bilderna syns nu från förra inlägget. Det är bara jag som börjar bli lite trög i roten ibland. Hmhmhm….Tack för du säger till när något inte är OK och tack för alla goa kommentarer.
      Kramen

  2. Annette skriver:

    Hejsan Sylvia.
    Sitter här i stum beundran, jag älskar liljekonvaljer, hade det i min brudbukett för många år sen, plockade utanför husknuten där vi bodde.
    Tack för härlig sommargåva, den snappade jag allt med mig och du är så välkommen att kika in på min sommarmeny för att se om det är något du vill ha;)
    Må så gott.
    Kram,
    Annette

  3. Ingrid skriver:

    Visst var Livvakterna spännande i kväll! Danskarna är för himla duktiga att göra såna här serier, där ligger vi allt i lä!

    Kram Ingrid

  4. elisabeth skriver:

    njuter av din bukett liljekonkonvaljer. jag har också ett gång utanför min tomt, men har inte kommit mig för att ta in några, men njuter av dom många gånger, men ska ta några kvistar till helgen efter jag städat lite :-) Snyggt med flaggan som rör sig.
    ha det gott till helgen, elisabeth

  5. "Bettan" skriver:

    Underbar bukett med lillekonvaljer…. Mmmm….
    Hoppas att du ska få en underbar sommar med mycket sol & glada skratt. Kramar i mängder!
    /Bettan

  6. Siv skriver:

    Vad härligt med liljekonvaljer. Här ligger vi lite efter men de kommer nog upp här också. Liljekonvaljer luktar sååå gott.

    Hoppas att det blir en bra sommar för alla. Vi har haft fint väder i flera dagar.

    Kram från Siv

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

