Hösten är här

Jan Eliasson gästade lördagens avsnitt av ”Här är ditt liv”. Den svenska folkkäre diplomaten , som bland annat har tjänstgjort som FN-ambassadör. En person som jag verkligen högaktar och en fin representant för Sverige och det är underbart att lyssna på honom på sin härliga ”göteborgska”
Kvällens program var det bästa hittills tycker jag men ”Var är tjejerna Oldsberg”

Idag har vi haft en fin höstdag här och vi har varit på en skön och lång promenad. Vi tog båten ”Emelie” och åkte över till Hammarby sjöstad och strosade omkring bland alla nybyggen. Det har blivit en riktigt egen liten stad där vid vattnet.

Det är EFIT ( ett foto i timmen ) i dag, som jag missat hela sommaren men idag blev det några bilder.

rost

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kl.8.00 Påbörjar frukosten!
Vill du se flera bilder finns de här
Kram Sylvia

About Sylvia

Mina tankar i min vardag!
Det här inlägget postades i min vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hösten är här

  1. Agneta skriver:

    Ja du, det undrar jag också! Var är de kvinnliga gästerna, bortsett från att dom får underhålla med sjönsång :-)
    Vet inte vem som väljer gästerna, men tvivlar på att det är programledaren.

    Men jösses då, tycker du att Jan har Göteborgsdialekt! Jag tycker tvärtom. Han är ju så ”fin i kanten” när han talar, så inte hörde jag någon dialekt alls. Då ska du höra min, DET är dialekt det:-))
    En härlig man med glimten i ögat och mycket fräsch för sin ålder.
    Han tycks ha en stark och trevlig fru som stöttat honom. Kul att hon fick komma till tals och få det erkännande hon behövde.

    Ha det så gott i höstens alla färger!
    Kramen, Agneta

  2. Ingrid skriver:

    Jag håller med dig Sylvia!

    Jan Eliasson är en fantastisk man och så otroligt sympatisk, men Oldsberg kommer nog aldrig att bli någon Lasse Holmqvist, han är inte bra i den här programledarrollen.

    Kul att du varit med på Efit (jag var inte med den här gången), nu ska jag kolla på dina bilder.

    Kram Ingrid

  3. Siv skriver:

    Ja nu är det verkligen höst. Här ösregnar det. Fullt med stora vattenpölar. Men jag skall inte klaga. Vi har haft jättefint väder hela september. Det får vi tacka för.

    Vad bra att du lagt ut mönster på pulsvärmarna du har gjort. Jag har funderat om det går att bara maska av så där för tummarna och det går ju jättebra.

    Jag har stickat i jättemånga år men jag känner mig inte alls duktig när jag ser vad fint alla stickar. De stickar så fina grejer så jag förstår inte hur de hinner.

    Jag är inte så förtjust i ”Här är ditt liv” med Ingvar Oldsberg. Han är ju glad och trevlig men jag tycker ändå inte att programmet är bra.

    hälsningar Siv

  4. elisabeth skriver:

    har varit här och läst men ej skrivit på några gånger….. så jäktad. nu ett tag läste på expressens klipp med ljud för några dagar sen att det visst kommer tjejer säger oldsberg, att det ej var planer från början på 3 herrar, och att han inte kunde kommentera för det var cheferna som hade med det att göra…. han kände inte till alla turerna, så det känns verkligen aktuellt med en tjej på lördag. Ha d så gott i veckan, tittar in igen snart.
    hälsn elisabeth

    • Sylvia svarar skriver:

      Alltid lika roligt när du tittat in Elisabeth. Nu blir det spännande på lördag? Kvinna eller man?

      • Agneta skriver:

        Det blir en kvinna som gäst nu på lördag är det ju sagt. I pressen,i alla fall. Om man på dom lita kan? Men efter alla kommentarer om 3 herrar på raken, så klart att det bara måste bli en kvinna. Annars så blir det väl tittarstorm :-))

        Men det händer ju både viktigare och sorgeliga saker också. Läste på Nätet att komikern m.m. Ulf Larsson hastigt avlidit, 53 år ung. Och så en Tsunami i Stilla havet och rån i Stockholm o elände och fy för den lede….! Ett gammalt rart uttryck, inte sant:-)
        Kram, Agneta

  5. elisabeth skriver:

    tack själv för din hälsning tillbaka. Jag blev jätteglad av dina kort från EFIT. jag uppskattar verkligen utflyktstips i stockholm. Är ofta där men man vet ju inte vad som finns att göra, som är intressant/fint…. visst det finns väl turistbyrå….. Men jag suger åt mig som en svamp av dina utflykter och hammarbykanalen står på min lista, frågan är om jag ska spara den till nästa år. Jag brukar mest vara på skansen, rosendals trädgård, gamla stan, lite shopping…… åt det hållet…… jag du förstår nog …… :-)
    kram elisabeth

  6. Astrid skriver:

    Jag missade det programmet men den killen känns pålitlig. Ha en trevlig helg

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

